7 Λόγοι γιατί ο ιστότοπος είναι το πιο σημαντικό εργαλείο της επιχείρησης σας
Γνωρίζουμε ότι ο κόσμος είναι όλο και περισσότερο διαδικτυακός. Εδώ και χρόνια – σχεδόν από την εμφάνιση του Διαδικτύου τη δεκαετία του 1990 – οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τους ιστότοπους για να εξασφαλίσουν πωλήσεις και να αυξήσουν την προβολή τους στην ευρύτερη αγορά που υπήρξε ποτέ.
Με το 75% των καταναλωτών να ψωνίζει πλέον μέσω Διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά το μήνα, η ύπαρξη ιστότοπου είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση.
Από τότε που μας έπληξε η πανδημία το 2020, η έμφαση στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις έχει αυξηθεί δραστικά. Καθώς οι πελάτες δεν μπορούν να επισκέπτονται φυσικά τις επιχειρήσεις λόγω περιορισμών κλειδώματος και ανησυχιών για την υγεία, πολλοί έπρεπε να καταφύγουν σε ιστότοπους για να συνεχίσουν να αγοράζουν τα αγαθά που ήθελαν. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 84% των ανθρώπων ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν ψηφιακά κανάλια πιο συχνά πέρυσι.
Αν και οι περιορισμοί του κορωνοϊού έχουν χαλαρώσει, τουλάχιστον προς το παρόν, η ευκολία των διαδικτυακών αγορών είναι πιθανό να παραμείνει. Γι' αυτό είναι πιο κρίσιμο από ποτέ ότι αν θέλετε να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας, η επωνυμία σας πρέπει να έχει μια ψηφιακή παρουσία, εστιασμένη σε έναν εξαιρετικό ιστότοπο που προσφέρει την εμπειρία που αναζητούν οι πελάτες σας.
Σε αυτόν τον οδηγό, έχουμε παραθέσει επτά λόγους για τους οποίους ο ιστότοπος της επιχείρησής σας είναι τόσο σημαντικός εάν θέλετε να πετύχετε και να συνδεθείτε με τους καταναλωτές.
1. Προσεγγίστε περισσότερα άτομα
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όλα έπρεπε να γίνουν ψηφιακά. Οι εκδηλώσεις μετατράπηκαν σε διαδικτυακά σεμινάρια και οι συγκεντρώσεις έγιναν κλήσεις Zoom. Οι πελάτες δεν μπορούσαν πλέον να επισκέπτονται τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν συνήθως, πράγμα που σημαίνει ότι τα εστιατόρια έπρεπε να στραφούν σε παραγγελίες σε πακέτο online, οι έμποροι λιανικής έπρεπε να επικεντρωθούν στις ψηφιακές αγορές και άλλες εταιρείες έπρεπε να βρουν τρόπους να εξυπηρετούν τους πελάτες τους από μακριά. Για να συμβεί αυτό, αυτές οι επιχειρήσεις χρειάζονταν έναν ιστότοπο.
Αν και ήταν μια προσαρμογή για πολλούς, η διαφοροποίηση των προσφορών τους και η στροφή προς το ψηφιακό κατά τη διάρκεια της πανδημίας έδειξαν τη δύναμη του διαδικτύου να προσεγγίζει ανθρώπους ακόμη και σε ακραίες συνθήκες, η οποία συνεχίζει να ισχύει σήμερα. Χρησιμοποιώντας διαδικτυακές πλατφόρμες, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν σχεδόν οποιονδήποτε από την άνεση του σπιτιού τους. Δεν υπάρχουν εμπόδια – εκτός από κακή σύνδεση!
Διαθέτοντας έναν ιστότοπο, έχετε την ευκαιρία να στοχεύσετε πελάτες οπουδήποτε στον κόσμο, αντί να βασίζεστε στην κίνηση με τα πόδια ή στους ντόπιους επισκέπτες. Ένα τέτοιο κανάλι μπορεί να σας επιτρέψει να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις, παρέχοντας στους ανθρώπους μια εύκολη ενιαία πλατφόρμα για να μάθουν περισσότερα για εσάς και να αγοράσουν από την επιχείρησή σας – κάτι που, με τη σειρά του, θα αυξήσει τα έσοδά σας. Η μόνη σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζετε σε αυτόν τον πολυάσχολο διαδικτυακό κόσμο είναι πώς να ξεχωρίσετε και να σας βρουν.
2. Ευθυγραμμιστείτε με τις εμπειρίες του πελάτη
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, οι διαδικτυακές αγορές προσφέρουν ευκολία παρέχοντας πρόσβαση σε επιχειρήσεις οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή. Αυτός είναι πιθανός ο λόγος για τον οποίο, σύμφωνα με στοιχεία του Think With Google το 2018, το 63% των περιπτώσεων αγορών ξεκινούν στο διαδίκτυο – και αυτό μπορεί να είναι ακόμη υψηλότερο από την πανδημία.
Πολλοί καταναλωτές βασίζονται στο Διαδίκτυο για να ερευνήσουν τις αποφάσεις αγοράς τους καθώς και να κάνουν φυσικές αγορές. Ο ιστότοπός σας λειτουργεί ως πλατφόρμα για την εκπαίδευση των ανθρώπων σχετικά με την επιχείρησή σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας όποτε το χρειάζονται, βοηθώντας τους να μετακινηθούν στο ταξίδι τους μέχρι να επιλέξουν να αγοράσουν από εσάς. Εάν διαθέτετε ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου, μπορείτε στη συνέχεια να τους επιτρέψετε να κάνουν την αγορά τους εύκολα.
Η κατοχή ενός ιστότοπου θα σας βοηθήσει επίσης να στοχεύσετε πελάτες πιο αποτελεσματικά, συνδέοντάς τον με τις προσπάθειές σας για το ψηφιακό μάρκετινγκ. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη χρήση μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαφημίσεων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όλα σύνδεση πίσω στον ιστότοπό σας, επιτρέποντάς σας να αλληλεπιδράτε με δυνητικούς πελάτες στα κανάλια που χρησιμοποιούν περισσότερο. Αυτό θα τους οδηγήσει στη συνέχεια στον ιστότοπό σας, όπου θα μπορούν να συνεχίσουν την εμπειρία τους και να μετατραπούν σε πελάτες, προχωρώντας για άλλη μια φορά το ταξίδι των πελατών τους.
3. Δημιουργήστε την παρουσία της επωνυμίας σας
Ένας ιστότοπος πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο της ψηφιακής σας παρουσίας. Υπάρχουν πολλές διαδικτυακές πλατφόρμες που πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι επωνυμίες για να συνδεθούν με πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του email, των ιστολογίων, της αναζήτησης και της διαφήμισης. Αν και αυτά μπορεί να πραγματοποιηθούν σε άλλα κανάλια, τελικά θα οδηγήσουν πίσω στον ιστότοπό σας ως το κέντρο όπου οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να μάθουν περισσότερα για την επωνυμία σας και να αναλάβουν δράση – όπως η ολοκλήρωση μιας πώλησης.
Λόγω της σχέσης μεταξύ του ιστότοπού σας και άλλων πλατφορμών, η κατοχή μιας είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση της ψηφιακής σας παρουσίας. Έχουμε ήδη διαπιστώσει ότι οι περισσότερες περιπτώσεις αγορών ξεκινούν στο διαδίκτυο, επομένως η βελτίωση της προβολής της επιχείρησής σας (όπως μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή του SEO) θα σας δώσει τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε με περισσότερους πελάτες και να αναπτύξετε ουσιαστικές σχέσεις.
Θα σας επιτρέψει επίσης να αναλάβετε την κυριότητα των συνομιλιών σχετικά με την επωνυμία σας στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένης της απάντησης σε ερωτήματα σε διάφορες πλατφόρμες και της παραπομπής ατόμων στον ιστότοπό σας για να βελτιώσουν την εμπειρία τους.
4. Βελτιώστε την αξιοπιστία
Με την αυξημένη εξάρτηση από τον Ιστό κατά την έρευνα για αποφάσεις αγοράς, πολλοί καταναλωτές θα αναζητήσουν πρώτα μια επωνυμία για να καθορίσουν αν αξίζει να αγοράσουν από αυτήν. Εάν δεν έχετε έναν ιστότοπο ή δεν προσφέρετε μια κακή εμπειρία στη δική σας, θα μπορούσε να αποτρέψει τους ανθρώπους από το να προχωρήσουν περαιτέρω ή ακόμα και να τους κάνει να φοβούνται ότι δεν είστε νόμιμη εταιρεία.
Η κατοχή ενός επαγγελματικού ιστότοπου είναι κρίσιμη για να μετριαστούν αυτές οι ανησυχίες και να αφήσετε μια θετική εντύπωση. Αυτό θα σας επιτρέψει να χτίσετε την αξιοπιστία σας, ενώ παράλληλα θα προσελκύετε αποτελεσματικά τους ανθρώπους και θα τους δίνετε αρκετή εμπιστοσύνη σε εσάς για να κάνετε μια αγορά.
Αυτό συνδέεται επίσης με τη στρατηγική κριτικών σας. Όταν οι άνθρωποι αναζητούν την επιχείρησή σας, θέλουν να μάθουν τι έχουν να πουν οι άλλοι: αναφέρθηκε ότι το 85% των ανθρώπων διαβάζουν κριτικές στο διαδίκτυο πριν κάνουν μια αγορά.
Ενώ οι αξιολογήσεις γίνονται συνήθως σε πλατφόρμες τρίτων, όπως της Google, είναι δυνατό να τις συνδέσετε στον ιστότοπό σας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να μοιραστείτε τις θετικές εμπειρίες άλλων με πιθανούς δυνητικούς πελάτες. Αυτό θα αυξήσει τις πιθανότητες μετατροπής, ενώ θα σας επιτρέψει να βελτιώσετε τη φήμη σας ως αξιόπιστη επωνυμία.
5. Αποκτήστε πρόσβαση στη δύναμη της αναζήτησης
Οι μηχανές αναζήτησης είναι βασικοί μοχλοί κίνησης και ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 53,3% της συνολικής επισκεψιμότητας του ιστότοπου προέρχεται από οργανική αναζήτηση και το 49% των χρηστών λέει ότι χρησιμοποιεί το Google για να ανακαλύψει ένα νέο προϊόν.
Για να αποκομίσετε τα οφέλη της αναζήτησης, πρέπει να έχετε έναν ιστότοπο που να είναι βελτιστοποιημένος για τις μηχανές αναζήτησης. Διάφοροι παράγοντες συνθέτουν το SEO σε έναν ιστότοπο, όπως η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας πελάτη, μια απλή δομή πλοήγησης και η στόχευση σχετικών λέξεων-κλειδιών για την επιχείρησή σας.
Δημιουργώντας έναν ιστότοπο που επισημαίνει τα σωστά πλαίσια SEO, μπορείτε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας από άτομα που αναζητούν αυτό που έχετε να προσφέρετε. Αυτό θα βελτιώσει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας και θα δημιουργήσει δυνητικούς πελάτες που μπορούν να μετατραπούν σε πελάτες που πληρώνουν.
Αυτό δεν ισχύει μόνο για ψηφιακές επωνυμίες – επηρεάζει επίσης τις τοπικές επιχειρήσεις, με το 97% των ανθρώπων να αναζητούν στο διαδίκτυο για να βρουν εταιρείες κοντά. Το 28% των τοπικών αναζητήσεων καταλήγει σε μια αγορά, δείχνοντας τη δυνατότητα αναζήτησης να αυξήσει τις πωλήσεις, ακόμη και για μικρές επιχειρήσεις.
Εάν η επιχείρησή σας θέλει να ξεκλειδώσει την επισκεψιμότητα και να κερδίσει από τις θετικές επιδράσεις στα έσοδα και τις πωλήσεις, τότε ο ιστότοπός σας λειτουργεί ως το πιο ουσιαστικό εργαλείο σας. Χωρίς αυτό και χωρίς βελτιστοποίηση αναζήτησης, οι δυνατότητες εσόδων και η θέση σας στην αγορά θα υποφέρουν με πολλούς τρόπους.
6. Αλληλεπιδράστε με τον πελάτη σας, όποτε σας χρειάζεται
Οι περισσότερες επιχειρήσεις ή λιανοπωλητές έχουν άκαμπτο ωράριο εργασίας. Για παράδειγμα, ένα τυπικό κατάστημα στον κεντρικό δρόμο μπορεί να είναι ανοιχτό από τις 9 π.μ. έως τις 5 μ.μ., ενώ τα περισσότερα εταιρικά γραφεία είναι κλειστά τα Σαββατοκύριακα. Εάν ένας πελάτης ήθελε να αγοράσει κάτι, θα έπρεπε να είναι παρών αυτές τις ώρες και στην κατάλληλη τοποθεσία.
Ωστόσο, με τις ηλεκτρονικές αγορές με δυνατότητα web και με εργαλεία αυτοματισμού, κερδίζετε από τη συνέχεια της επιχείρησης και ως εκ τούτου, ο πελάτης σας είναι ελεύθερος να αγοράσει και να αλληλεπιδράσει μαζί σας όποτε τον βολεύει. Στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό θα μπορούσε να τους επιτρέψει να αγοράσουν εκτός των κανονικών ωρών λειτουργίας τούβλων και κονιάματος. Αυτό περιλαμβάνει τις επίσημες αργίες στις οποίες μπορεί να μην είστε ανοιχτοί, αλλά οι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν να αγοράσουν – γι' αυτό πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν να ξεκινήσουν τις εκπτώσεις την ημέρα των Χριστουγέννων!
Ακόμα κι αν δεν προσφέρετε ηλεκτρονικό εμπόριο, η κατοχή ενός ιστότοπου και μιας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας εξακολουθεί να δίνει στους δυνητικούς πελάτες την ευκαιρία να ερευνήσουν την απόφασή τους για την αγορά και να ασχοληθούν με την επιχείρησή σας χωρίς να χρειάζεται να είστε εκεί φυσικά.
Η κατάργηση των χρονικών περιορισμών και η προσφορά ενός ενημερωτικού και χρήσιμου ιστότοπου επιτρέπει μια ευέλικτη εμπειρία που ο πελάτης μπορεί να προσαρμόσει ώστε να του ταιριάζει. Αυτό μειώνει τυχόν εμπόδια, κάνοντας την αγορά ή την αλληλεπίδραση με την επιχείρησή σας πιο απλή. Θα σας επιτρέψει επίσης να παρέχετε μια υπηρεσία και να αυξήσετε τις πωλήσεις χωρίς να χρειάζεται να ανοίξετε φυσικά τις πόρτες σας, κάτι που μπορεί να ελαχιστοποιήσει την προσπάθεια και το κόστος σε όλες τις δραστηριότητές σας χωρίς να εμποδίζει το ταξίδι του πελάτη.
7. Η βιτρίνα σας
Ο ιστότοπός σας είναι το διαδικτυακό ισοδύναμο της βιτρίνας του καταστήματός σας. Σχεδόν κάθε επιχείρηση έχει ένα, αλλά το να βεβαιωθείτε ότι είναι μια φιλόξενη αντιπροσώπευση της επιχείρησής σας και εξοπλισμένο με τις σωστές πληροφορίες είναι εξίσου αναπόσπαστο εάν θέλετε να πετύχετε.
Χρησιμοποιήστε τον ιστότοπό σας ως μέρος για να επισημάνετε γιατί η επιχείρησή σας είναι σημαντική και γιατί κάποιος θα πρέπει να θέλει να εμπλακεί – είτε ως πελάτης, είτε ως υπάλληλος, ως συνεργάτης ή ως υποστηρικτής. Αυτό σημαίνει να μοιράζεστε την ιστορία της επωνυμίας σας, να περιγράφετε τις αξίες σας και να προβάλλετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
Σε συνδυασμό με τους άλλους παράγοντες που αναφέρονται ήδη εδώ, όπως η ικανότητα να προσεγγίσετε τεράστιο κοινό, να ανταποκρίνεστε σε ταξίδια πελατών και να στοχεύσετε άτομα με τους όρους τους, αυτό θα επιτρέψει στους ανθρώπους να συνδεθούν αποτελεσματικά με την επιχείρησή σας και να τροφοδοτήσουν τις δυνατότητες πωλήσεών σας.
Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια σταθερή πελατειακή βάση, να προσφέρετε εξαιρετικές εμπειρίες και να αυξήσετε τη φήμη σας, τα οποία θα έχουν ουσιαστικές επιπτώσεις στην απόδοσή σας και στα στατιστικά στοιχεία της τελευταίας γραμμής.
Γιατί χρειάζεται η επιχείρησή σας έναν ιστότοπο;
Δεδομένου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα κάνουν τις αγορές τους μέσω Διαδικτύου, ως επιχείρηση αναμένεται να έχετε διαδικτυακή παρουσία. Είναι ο κανόνας, και αν δεν το κάνετε, τότε χάνετε το μεγαλύτερο δυναμικό της αγοράς, στην πραγματικότητα, πώς επιβιώνετε;
Όχι μόνο η παρουσία σας στο διαδίκτυο θα είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία να ξεκλειδώσετε τις πωλήσεις και να αναπτύξετε την εταιρεία σας, αλλά θα σας επιτρέψει επίσης να αναπτύξετε τη συνολική σας φήμη στο διαδίκτυο, κάτι που θα ενισχύσει περαιτέρω τις προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ και αναζήτησης.
Λόγω της σημασίας ενός ιστότοπου, είναι επίσης σημαντικό ο δικός σας να ξεχωρίζει από το πλήθος και να αντιπροσωπεύει την επωνυμία σας με φιλόξενο τρόπο που προσελκύει τους χρήστες παρέχοντας παράλληλα μια ομαλή εμπειρία. Με αυτόν τον τρόπο, θα ενθαρρύνετε τους ανθρώπους να αγοράζουν από την επιχείρησή σας όταν θέλουν, ενώ στοχεύετε και μετατρέπετε δυνητικούς πελάτες από οπουδήποτε.
Χωρίς ιστότοπο, διατρέχετε τον κίνδυνο να μην εμφανιστείτε στην αγορά ή να επισκιαστείτε από τους ανταγωνιστές σας, κάτι που θα είναι εις βάρος σας – επομένως κάθε επιχείρηση πρέπει να χρησιμοποιεί τον ιστότοπό της ως το πολύτιμο εργαλείο που είναι.